ارمیا، کولوچه عسلی ارمیا، کولوچه عسلی ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره
ایلمان،کولوچه مرباییایلمان،کولوچه مربایی، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره

ღ کولوچه های مامان ღ

پشتکار

1391/5/14 10:32
585 بازدید
اشتراک گذاری

 

خوب، قبل از هر چیزی بگم که امروز ماهگرد تولد کولوچه ناز منه. وارد بیستمین ماه زندگیش شده  و به زندگی ما چه شور و نشاطی داده که فقط هر کسی که مادره می فهمه من چی میگم. خدا رو هزاران مرتبه شکـــــــــــــــر.

این کولوچه عسلی مامان تازگی ها خوب به خونه سازی علاقمند شده. یه بازی فکری هم براش گرفتم که مدتها با اون هم بازی می کنه و صداش هم در نمیاد.

واقعا بازی های فکری خیلی خوبن. این بازی یه تخته پلاستیکیه که سوراخ هایی به شکل های مختلف داره و باید هر شکلی رو سر جای خودش قرار بدی و یه چکش چوبی هم داره که با اون روی هر کردوم می کوبی تا فرو بره و بعد می تونی برگردونی از اون طرف بکوبی. هر دو طرفش یه جوره. این بازی فکری رو پیشنهاد می کنم ، رنج سنی یک تا شش سال رو در برمیگیره و وقتی بچه بزرگتر میشه توی قواعد بازیش باید کارهای دیگری با اون اشکال انجام داد و ...

ارمیا اول خیلی متوجه نبود که هر شکلی باید بره سر جای خودش ، ولی تو مدت کمی فهمید و حالا خیلی علاقمند شده. وقتی درست انجام میده خودش برای خودش دست میزنه و به ما هم اشاره می کنه که براش دست بزنیم. 

مامان ببین چقدر چیدم. خوبه؟

مامان یه کوچولو دیگه وقت بده تا کاملش کنم.

این هم اون بازی فکری که گفتم. البته چکشش چوبی بود و خیلی هم محکم ، می ترسیدیم بزنه تلویزیون رو خرد کنه بنابراین بابایی قایمش کرده .

راستی یکی از بازیهای مورد علاقه جوجه طلایی مامان کلید بازیه. کافیه یه کلید پیدا کنه دیگه مدام می خواد یه دری رو باز کنه. دستش هم نرسه غر می زنه که چیزی زیر پاش بگذاریم. تازگی فهمیده می تونه این کار رو بکنه ، خودتون ببینین.

گاهی این استاد نیم نگاهی هم به تلویزیون می اندازند و کارتونی نگاه می کنند.

و دوباره مشغول میشه.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

مامي نسيم ( مامان ملودي )
14 مرداد 91 10:25
اي جانم فداي اون بالا رفتنت از بوفه بشم من خوردني


خاله کجاشو دیدی از دیوار هم بالا میرم.
مامي نسيم ( مامان ملودي )
14 مرداد 91 10:26
آفرين به پسر باهوش خودم


مرسی خاله جونم.
مامي نسيم ( مامان ملودي )
15 مرداد 91 8:50
عزيزم ماهگردت هم مباركككككككككك تا دو سالگي چيزي نمونده ها


ممنون خاله. پس چی مردی شدم واسه خودم.
متین وروجک
15 مرداد 91 9:16
آخ عجب خوردنی شده این وروجک
این کلید بازی بچه ها هم عالمی داره ها


ممنون خاله.
پارمیدا
15 مرداد 91 9:42
افرین به هوش و پشتکار کلوچه عسلی


مرسی عزیزم.
مامانی
15 مرداد 91 9:59
مبارک باشه راستی اسم این بازی فکری رو میتونی بهم بگی دنبال یه چیزی میگردم امیرعلی رو یه مدت طولانی سرگرم کنه هر چیزی که واسش میخرم تا چند وقت خوبه بعد میندازش دور و آویزون ما میشه


سلام. باشه نگاه می کنم برات پیغام می گذارم.
مامان پرهام
15 مرداد 91 10:39
20 ماهگی ات مبارک خوشگل نازنازی من! می بوسمتخوب شیطونی می کنی ها دستت دردنکنه


سلام خاله جونم. ممنون. پس چی. کجاشو دیدین.
مامان گیسو جون
15 مرداد 91 16:41
20 ماهگیت مبارک قند و عسلم باهوشم الهی120 ساله بشی
بووسسسسسسسس


ممنون خاله. لطف دارین شما.
سمانه مامان پارسا جون
15 مرداد 91 18:31
مرسی از حضورت خانومی
19 ماهگیت مبارک قند عسل
اون بالا چه کار میکنی وروجک
ارمیا خیلی باهوشی ماشاا...


ممنون عزیزم. غیر از شیطونی چه کار می خواد بکنه خاله؟
مامان سید کوچولو
16 مرداد 91 0:19
وای ببین رفته کجا واستاده... من که کل بوفه رو چسب کاری کردم تا یه وقت یازش نکنه...
لوگو مخصوصا اینهاییکه چرخ دارن یا به قول پسر من "هن هن" خیلی جالبن. پارسا که خیلی دوست داره و کلی سرگرم میشه . البته مال ما مهره های خیلی ریزی داره و شکل های متنوعی ازش در میاریم. من هم خیلی دوست دارم وباهاش 18 چرخ میسازم....


چه جالب. می گردم پیدا می کنم. حس می کنم ارمیا با بازی فکری بیشتر سرگرم میشه.
دخترک
17 مرداد 91 2:31
سلام
من الان دلم خواست لپمو بچسبونم به لپش و فشار بدممممممممم
واقعا عزیزه
دوسش دالمممممممممممم


ای جانم. مرسی عزیزم.
فرناز/مامان ریحانه
19 مرداد 91 3:02
سلام عزیزم
ماشاا... ارمیاجون چقدر بزرگ شده
شیطونی هم که می کنه
مامانش می بخشی من خیلی دیر به دیر میام چون وقتم کمه
ولی دوستون دارم
خصوصی




سلام عزیزم. اشکال نداره. مهم اینه که به یادمونی.
مامان آیلا
19 مرداد 91 10:41
ای جان پس شما هم علاقه وافر به انواع کلید داری


سلام. بله خاله جون. چه جورم.
مامان امیرحسین
21 مرداد 91 9:33
وروجک اون کلید اگه بشکنه باید کلید ساز بیارید ... .می دونی آخه ما تجربشو داشتیم که می گم


چی کار کنیم. مگه حریفش میشیم؟
مامان آیلا
21 مرداد 91 11:47
بیست ماهگیت مبارک کولوچه عسلی فقط مواظب شیشه های بوفه باشی


مرسی خاله. چشم مواظبم.
دخترک
21 مرداد 91 19:24
سلام
الهییییییییییی
شیطوک
معلومه باهوشه
بچه های باهوش شیطونن


سلام عزیزم. جدی؟ خوبه پس. خدا رو شکر.
مامان امیرعلی
23 مرداد 91 0:21
ماشالله چه صخره نوردی هم میکنه
چه برجهای خوشگلی هم ساخته باهوشه شیطون


ممنونم خاله جون. کجاشو دیدین.
پردیس جون دختر خاله سایان
31 شهریور 92 9:47
هیچوقت نگو وقت ندارم ، به تو همان اندازه زمان داده شده که به انیشتین داده شده بود . . .